A kurzus a marketingkommunikáció magyarországi történetének tükrében keresi a válaszokat arra, hogy egy-egy jellegzetes médiakörnyezetben milyen marketing és public relations megoldások tudnak közlésképesek (sikeresek) lenni az éppen aktuális médiafogyasztási szokásoktól és a kommunikáló szervezet kultúrájától függően. A vizsgálat kitér a marketing és a pr elméleti modelljeire, a marketingkommunikációs tartalomgyártás és tartalomfogyasztás szemiotikájára és szociológiájára, az eltérő médiakörnyezetekben megvalósulni képes médiapiacok kulturális, gazdasági és szabályozási összetevőire. Üzleti kommunikációs szempontból a ma működő kreatív megoldások feltárása is megértése a célunk. Médiatudományi szempontból viszont más hozadéka lesz az előadásnak: a marketingre a kreatív ipar ágazataként tekintünk, így a marketingkommunikációs aktivitások sikereit és bukásait a társadalmi értelemképzés szimbolikus jelentőségű eseteiként fogjuk fel. A régi megoldások digitalizálásait, a régi tartalmak újracsomagolásait a kulturális emlékezet megvalósulásaiként vesszük szemügyre, az újra bemutatások vagy a remixek körül kialakuló rajongói hálózatok pedig a digitális etnográfia eszközeivel közelítjük meg.