A tantárgy célja a legfontosabb marketing ismeretek alapjainak elsajátítása, készségszintű ismerete. A hallgatók megismerik a marketing szemléletmód történeti fejlődését, az egyes elgondolások kialakulását, helyét és szerepét a mai gazdaságban és társadalomban. Értelmezik a gazdasági folyamatok marketing tevékenysége mellett az oktatási intézményi szektor és az oktatással, képzéssel foglalkozó nonprofit szervezetek marketing tevékenységét, valamint az ehhez kapcsolódó média működését, helyzetét a mai kommunikációs folyamatokban.
A tantárgy teljesítése révén a hallgatók megismerik:
- a marketing fogalmát;
- a marketing idősoros változását, összefüggését a társadalmi-gazdasági folyamatok változásával;
- a marketing tevékenység helyét a szervezeten belül;
- a marketing és a PR különböző szemléletű megközelítését;
- a marketing-mix felépítését;
- a marketing kommunikáció folyamatát;
- a nonprofit szervezetekre jellemző speciális marketing elemeket.
- Oktató: Szabóné Tóth Judit Ilona