A tantárgy célja a legfontosabb marketing ismeretek alapjainak elsajátítása, készségszintű ismerete. A hallgatók megismerik a marketing szemléletmód történeti fejlődését, az egyes elgondolások kialakulását, helyét és szerepét a mai gazdaságban és társadalomban. Értelmezik a gazdasági folyamatok marketing tevékenysége mellett az oktatási intézményi szektor és az oktatással, képzéssel foglalkozó nonprofit szervezetek marketing tevékenységét, valamint az ehhez kapcsolódó média működését, helyzetét a mai kommunikációs folyamatokban.

 

A tantárgy teljesítése révén a hallgatók megismerik:

-             a marketing fogalmát;

-             a marketing idősoros változását, összefüggését a társadalmi-gazdasági folyamatok változásával;

-             a marketing tevékenység helyét a szervezeten belül;

-             a marketing és a PR különböző szemléletű megközelítését;

-             a marketing-mix felépítését;

-             a marketing kommunikáció folyamatát;

-             a nonprofit szervezetekre jellemző speciális marketing elemeket.