A teljes anyag online elérhetősége az oktató közvetlen elearning oldalán:
https://old.elearning.unideb.hu/course/view.php?id=2679

A teljes anyag online elérhetősége az oktató közvetlen elearning oldalán:
https://old.elearning.unideb.hu/course/view.php?id=10958

Kurzuskód: BTOR304BA

A kurzus a francia nyelvű tanulmányokat folytató hallgatók blended learning-jellegű, az önálló ismeretszerzésre nagymértékben építő, azt ösztönző oktatását szolgálja. A rá alapozható tevékenységek révén célcsoportja többrétű (s ez a tananyag szerkezetében is tükröződik). Lehetőséget ad a francia szakos hallgatók szintre hozására a képzés első időszakában, csökkentve ezzel a lemorzsolódást. Beépíthető a franciatanár-képzés szakmódszertani moduljába, és jól hasznosítható a franciaországi felsőoktatási résztanulmányokra (pl. Erasmus, közös doktori képzés) készülő nem francia szakos hallgatók nyelvi-kommunikációs felkészítésében. 

A tananyag az EFOP-3-4.3-16-2016-00021 azonosító számú, "A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében" című projekt keretében készült, a DE Francia Tanszék munkatársainak gondozásában. Alkotó szerkesztő: dr. Csűry István habilitált egyetemi docens; társszerzők: dr. Nagy Andrea habilitált egyetemi docens, dr. Marádi Krisztina egyetemi adjunktus, dr. Szilágyi Ildikó egyetemi adjunktus.

A tananyag a kulturális emlékezet halbwachsi és assmanni teóriájának keretein belül az emlékezet helyei (lieux de mémoire) Pierre Nora munkássága nyomán széles körben elterjedt fogalmát veszi alapul. Annak elsajátíttatását tűzzük ki célul, hogy miként kell a szorosabb értelemben vett tárgyi jelölőkön túl egyéb emlékhordozókat – intézményeket, társadalmi szokásokat s mindenekelőtt kulturális alkotásokat – az emlékezet helyeiként elemezni. A kollektív emlékezés elméletének és az emlékezethelyek alapfogalmainak tisztázását követően a fejezetek reprezentatív jelleggel veszik számba a magyar emlékezethelyeket, ezeken túl pedig önálló fejezetek szólnak az emlékezés képzőművészeti és irodalmi-nyelvi összefüggéseiről, valamint a lokális-városi emlékezet kérdéséről. A tananyag jelentős mértékben segítheti a leendő általános és középiskolai tanárokat abban, hogy miképpen formálhatják majdani diákjaik viszonyulását a kulturális örökséghez, illetve felkészítheti őket a kollektív (európai, nemzeti és helyi) identitás tudatosításának lehetőségeire.


A humán szakterületeken, s azon belül a tanári pályán is egyre nagyobb szükség van széles körű, professzionális informatikai felhasználói ismeretekre, melyek túlmennek a ma már általánosnak tekinthető (akár ECDL-bizonyítvánnyal is tanúsított) számítógépes ismereteken. Ez a multimédiás interaktív tananyag - az utóbbiakat adottnak tekintve és azokra építve - a tanárképzésben, különösen az idegennyelv-tanári képzésben résztvevők számára a szakterületükön alkalmazható infokommunikációs-elektronikus eszközök célszerű használatának elsajátítására kínál lehetőséget. Cél, hogy a hallgatók a majdani hivatásuk eredményes gyakorlásához szükséges adatkezelő, dokumentum- és médiaszerkesztő, valamint tananyag- és tesztkészítő, kurzuskezelő alkalmazások professzionális felhasználóivá váljanak. A tananyag nem egyes szoftverek extenzív bemutatására vállalkozik, hanem szakmaspecifikus, probléma- és feladatorientált szemlélettel megoldásokat sajátíttat el.