A Multimédia és E-learning Technikai Központ (METK) célja, hogy az egyetemi oktatók és dolgozók olyan módszertani és technikai eszközöket ismerjenek meg, amelyek megkönnyítik és hatékonyabbá teszik a mindennapi munkavégzést és a jelenléti oktatás hatékony támogatását az e-learning segítségével. Ennek érdekében különböző képzéseket kínálunk:

Az alábbi témakörökben kínálunk képzéseket (személyes vagy online Webex workshopok, illetve, bizonyos témakörökben e-learning kurzus formájában)  :

  • E-learning felhasználói ismeretek
    Az „E-learning felhasználói ismeretek” című képzés célja, hogy megismertesse Önnel az egyetemünkön használt Moodle e-learning platform használatát, és bemutassa, hogyan hozhat létre hatékony, jól strukturált online kurzusokat. A Moodle egy világszerte elismert, nyílt forráskódú tanulásmenedzsment rendszer, amely lehetővé teszi az oktatók számára, hogy digitális tananyagokat készítsenek, kezeljék a hallgatók tanulási folyamatait.
    Képzési formák: személyes vagy online workshop, e-learning tananyag
    Képzési időkeret: előzetes egyeztetés alapján a kari igényekhez testreszabott tematikával

  • Interaktív eszközök használata az oktatásban – Slido
    A Slido olyan interakciós platform, amelynek segítségével „hangot adhatunk” minden hallgatónak, résztvevőnek személyes vagy online előadáson vagy meetingen. Az előadásunk a Slido szavazási lehetőségeivel sokkal inkább interaktív, dinamikus és közösségi élmény lesz a résztvevők számára. Oktatóként, előadóként pedig azonnali visszajelzést gyűjthetünk a Slido szavazások, kérdések és a Q&A akár moderálható kérdésein keresztül. A Slido nagy előnye, hogy Webex-ben és PowerPoint-ban integrálva is használhatjuk.
    Képzési formák: személyes vagy online workshop, e-learning tananyag
    Képzési időkeret: 1 óra

  • A mesterséges intelligencia használata az oktatásban
    A „Mesterséges intelligencia használata az oktatásban” című képzés célja, hogy bemutassa, hogyan alkalmazhatók a mesterséges intelligencia (MI) eszközei és technológiái az oktatásban, valamint hogyan segíthetik ezek az oktatási folyamatok hatékonyságát és innovációját. A kurzus során gyakorlati példákon keresztül ismerheti meg az MI lehetőségeit, és hogy, hogyan alkalmazhatja ezeket az oktatás és a kutatás során.
    Képzési formák: személyes vagy online workshop, e-learning tananyag
    Képzési időkeret: A témakör összetettsége miatt javasoljuk, hogy a tematikát előzetes egyeztetés (igényfelmérés) alapján állítsuk össze

  • Hogyan tegyük komfortosabbá az e-learning kurzusainkat?
    Az e-learning kurzusok és a tananyagok vizuális megjelenése – minden más híreszteléssel ellentétben – fontos és jelentősen befolyásolja a tananyag hatékonyságát és hallgatói elfogadottságát. A képzés keretében azokkal a lehetőségekkel, eszközökkel ismerkedhet meg, amelyek segítik látványosabbá tenni a kurzusok és a tananyagok megjelenését.
    Képzési formák: személyes vagy online workshop
    Képzési időkeret: 2 óra

  • Kaltura – használati útmutató
    A Kaltura egy felhőalapú videóplatform, amelyet kifejezetten oktatási célra fejlesztettek ki. Lehetővé teszi a videók létrehozását, kezelését, megosztását és szorosan integrálódik az egyetemi e-learning rendszerbe is. A Kaltura videóplatformról szóló képzés célja, hogy átfogó ismereteket nyújtson a rendszer használatáról, különös tekintettel annak Moodle e-learning környezetbe történő integrációjára. A képzés során megismerheti, hogyan használhatja a Kaltura-t hatékonyan oktatási célokra.
    Képzési formák: személyes vagy online workshop
    Képzési időkeret: 1-2 óra

  • H5P – interaktív eszközök használata online tananyagokban
    A „H5P – interaktív eszközök használata online tananyagokban” című képzés célja, hogy megismertesse Önt a H5P eszközkészlet lehetőségeivel, és bemutassa, hogyan hozhat létre interaktív, vizuálisan vonzó és hatékony tananyagokat online környezetben. A H5P egy nyílt forráskódú eszköz, amely lehetővé teszi különféle interaktív tartalmak, például kvízek, prezentációk, interaktív videók és játékok egyszerű létrehozását és beágyazását e-learning platformokra.
    Képzési formák: személyes vagy online workshop
    Képzési időkeret: a választott modulok függvényében

  • Félévkezdéssel és -zárással kapcsolatos mikrokurzus
    Az e-learning kurzus azokat a tennivalókat veszi sorra, amit egy oktatónak, illetve a kurzusokat kezelő lokális adminisztrátornak egy kurzus indításakor, újraindításakor, illetve egy kurzus lezárásakor kell tennie. Ezek a tevékenységek teszik lehetővé az e-learning kurzusok zökkenőmentes működését és minden félév elején és végén sor kerül rájuk.
    Képzési formák: e-learning kurzus
    Képzési időkeret: 1 óra

  • Ergonómia a digitális tananyag tervezésben és készítésben
    Hogyan látunk? Hogyan olvasunk? Hogyan emlékezünk? Hogyan gondolkodunk? Hogyan irányítsuk a figyelmünket? Ha tananyagot tervez és készít – legyen az e-learning tananyag, vagy egy prezentáció –, ezekkel a kérdésekkel és még sok mással is számolnia/foglalkoznia kell. Nem elég egyszerűen leírni az átadandó ismereteket. Azok befogadhatóságát, tanulhatóságát is biztosítani kell. A képzés keretében a fenti kérdésekkel kapcsolatos ismeretekkel, szempontokkal foglalkozunk, valamint számos technikai aspektusra hívjuk fel a figyelmet. Ilyen a szövegek megformálása, a tipográfia hatása, színek használata, a vizuális kommunikáció.
    Képzési formák: személyes vagy online workshop
    Képzési időkeret: 4 óra (két részletben)

  • Tesztek készítése – Minden, amit tudni érdemes a tesztről
    A képzés tartalmazza azokat az alap technikai ismereteket, amelyek felkészítenek a kérdésbank használatára és a tesztek készítésére. Az alapismereteken túl azonban megismerkedhetünk számos olyan technikai ismerettel, amely az alapképzésben nem hangzik el: Hogyan tudjuk kideríteni a kérdések sikerességét? Hogyan kezelhetjük futó tesztek esetében a teszt, az egyes hibás kérdések esetét?
    A technikai ismereteken túl módszertani ismeretekre is szert tehet. Mire kell ügyelni egy kérdés megfogalmazása során? Hogyan tudunk biztosan meggyőződni arról, hogy a hallgatók valóban tudják azt, amire jól válaszoltak? Hogyan tudjuk a tesztet hatékony diagnosztikai eszközként használni? Hogyan lehet a teszt a tanulás hatékony eszköze lenni? Bemutatjuk a tesztek használatának különböző lehetőségeit.
    Képzési formák: e-learning kurzus, személyes vagy online workshop
    Képzési idő: 5 óra

    A Multimédia és E-learning Tecnikai Központ munkatársai
    Kapcsolat: elearning@metk.unideb.hu